Укр
Меню

Як продати комерційну нерухомість в Україні - поради експерта з нерухомості

Перша рієлторська компаніяБлог про НерухомістьНерухомістьЯк продати комерційну нерухомість в Україні - поради експерта з нерухомості
Як продати комерційну нерухомість в Україні - поради експерта з нерухомості

Комерційна нерухомість - це земельні ділянки, площі, будівлі, приміщення, які застосовуються для отримання доходу від виробничої, інвестиційної діяльності, оренди або лізингу.

У статті розглядаються типи комерційної нерухомості, дається перелік необхідної документації для продажу, вказані розміри сплати податків з боку продавця і покупця. Експерт з нерухомості Олександр Цвігун дасть рекомендації по пошуку передбачуваного покупця, порядку укладання угоди.

Як продати комерційну нерухомість в Україні?

Не дивлячись на економічну кризу і Коронавірусние інфекцію, покупка комерційної нерухомості в Україні відноситься до затребуваною послугою. Тільки покупці стали більш вимогливо ставитися до здобувається об'єктам, їх місця розташування, розмірами, році введення в експлуатацію, рівню облаштованості, найближчій інфраструктурі.

При покупці перукарні або салону краси головний упор робиться на затребуваність послуг. Тому краще вибирати приміщення в центральних частинах міста, на вокзалах з великим проходом людей. СТО, майстерні, шиномонтаж, мийку машин розміщують на територіях зі зручним під'їздом, проходженням централізованого водопроводу. Офісні приміщення підбирають, в залежності від спрямованості, особливостей і забезпеченості бізнесу. Вони повинні знаходитися недалеко від зупинок загального транспорту.

Типи комерційної нерухомості

Основним призначенням комерційної нерухомості є генерація регулярного доходу за рахунок ведення певної діяльності або здачі об'єктів в оренду. Тому підприємці вкладають кошти у вигідні сфери діяльності, змінюють спрямованість бізнесу, продають нерухомість торгової або іншої спрямованості, купують нову комерцію.

До комерційної нерухомості відносяться:

  • офісні будівлі, приміщення в бізнес-центрах, адміністративно-побутові контори;
  • промислові підприємства, виробничі приміщення, цеху;
  • логістично-складські приміщення сучасного типу і склади, пристосовані до зберігання;
  • готелі, хостели, гуртожитку, кемпінги, пансіонати, мотелі, туристичні бази, гірські комплекси;
  • великі і дрібні торгові точки, оптові і дрібнооптові бази;
  • павільйони, зали для ярмарків, гральні будинки, казино;
  • об'єкти ресторанного господарства, кафе, закусочні;
  • автомийки, СТО, шиномонтажі, автостоянки;
  • сауни, котельні, бойлерні, пральні швидкі хімчистки;
  • сільськогосподарські підприємства, ферми;
  • медичні, косметичні центри, перукарські;
  • більярдні, центри гольфу і боулінгу, спортивні майданчики, спортзали, басейни;
  • наземні і підземні гаражі, криті стоянки автотранспорту;
  • земельні ділянки, pai, с / г угіддя, пасовища, ставки.

Іноді одна і та ж нерухомість комерційного плану під керівництвом нового господаря приносить кращі результати. Це залежить від грамотного планування та управління, покупки інноваційного обладнання, застосування проперти-менеджменту.

Перелік необхідних документів

Індивідуальні підприємці, фізособи продають комерційну нерухомість в Україні, якщо терміново потрібні гроші, бізнес не приносить доходу, з інших мотивів. Для успішного відчуження комерційного майна для ЮЛ та ФОП будуть потрібні документи, трохи відрізняються між собою.

Документи для продажу комерційних об'єктів юридичною особою

Для продажу об'єктів юр. особою потрібно підготувати пакет документів, Що складається з:

  • документа про право власності;
  • документа про державну реєстрацію юридичної особи;
  • документа про присвоєння ІПН;
  • статуту підприємства зі змінами до нього;
  • установчого договору зі змінами;
  • виписки з реєстру прав власності на майно, що відчужується комерційне майно;
  • технічного паспорта;
  • протоколу і наказу про призначення або обрання директора (голови правління);
  • паспорта директора або паспорта та завіреної довіреності для представника;
  • друку фізичної особи;
  • довідки про види діяльності підприємства (з обласного статуправління);
  • документів на землю;
  • довідок про відсутність податкової застави і відсутність заборон на відчуження;
  • протоколу про продаж нерухомого комерційного об'єкта із зазначенням продажної вартості.

Документи для продажу комерційних об'єктів фізичною особою

Для продажу об'єктів нерухомості комерційного характеру фіз. обличчя або FLP (ФОП) потрібно пакет документів, Що складається з:

  • свідоцтва на право власності;
  • технічного паспорта на об'єкт і документа на землю;
  • витягу з Державного реєстру обтяжень для кожного власника, якщо продавець набував нерухомість, перебуваючи у шлюбі;
  • витяги з реєстру заборон на відчуження;
  • паспортів та ІПН всіх власників (дружина(і));
  • свідоцтва про реєстрацію шлюбу, відповідних документів, якщо шлюб розірвано або наступила смерть дружини, чоловіка;
  • заяви-згоди (дружини, чоловіка) на відчуження нерухомого об'єкта, що перебуває у спільній власності;
  • свідоцтва про народження дітей, є власниками нерухомості;
  • схвалення опікунської ради на відчуження нерухомості в інтересах малолітніх дітей або недієздатних громадян, є власниками;
  • заяв-відмов від своєї частки інших членів часткової власності.

Як швидко продати комерційну нерухомість?

Пошук ймовірного покупця комерційної нерухомості потрібно організувати із залученням всіх доступних способів. Можна займатися пошуком покупця самостійно за допомогою ділових зв'язків і знайомств, різних каталогів, реклами в соціальних мережах, газетах, по телебаченню, на транспорті. В цьому випадку процес може затягнутися. Якщо потрібно терміновість, краще скористатися послугами професійних ріелторів з агентства нерухомості. У них - більш широка база даних, професіоналізм, досвід.

Поради з продажу комерційного житлового фонду

Для відчуження комерційних об'єктів на вигідних умовах потрібно привести їх до відповідного товарного вигляду. Офіс економ-рівня без сміття і пилу виглядає більш привабливо, ніж брудний. Можна найняти працівників клінінгової компанії для прибирання, дохід від продажу окупить витрати. У комерційної нерухомості в новобудові можна виконати недорогий косметичний ремонт. Ціна з обробкою буде вище. Визначте переваги об'єкта продажу, зупиняючись на зручному місці розташування, сучасних комунікаціях, вдосконаленій системі безпеки, розвиненій інфраструктурі.

Визначтеся з адекватністю ціни. Для цього потрібно:

  • проаналізувати ринок;
  • розглянути схожі варіанти;
  • дізнатися розцінки квадратного метра схожою нерухомості в тому ж районі міста.

Реклама в комерційних виданнях з безліччю фотографій з різних ракурсів допоможуть знайти ймовірного покупця.

Податки при купівлі-продажу комерційної нерухомості

Угода купівлі-продажу нерухомого комерційного майна вимагає сплати державних податків обома учасниками сторін. При цьому відчуження і придбання об'єктів комерційного призначення відрізняється від угод з житловими приміщеннями.

Стаття по темі: Податки при операціях з нерухомістю в Україні

податки продавця

Податок при продажу комерційної нерухомості продавцем складається з сплати:

  • 1% держмита;
  • 5% податку з доходів ФО, FLP або YUL; 
  • 1,5% військового збору.

Якщо продавець володіє нерухомістю менше 3-х років або протягом одного року він продав кілька об'єктів нерухомості, він повинен заплатити окрім основних податків 5% стягнення доходу.

для продавців, які не є громадянами України, потрібно оплата:

  • 1% держмита;
  • 18% податку з доходів ФО, FLP або YUL;
  • 1,5% збору з військового податку.

Сплата податків покупцем:

  • 1% держмита від кадастрової вартості об'єкта;
  • 1% до Пенсійного фонду;
  • адміністративний збір, відповідальний за переоформлення прав власності на купується нерухомий об'єкт комерційного характеру.

Податкове навантаження знижується для ліквідаторів аварії в Чорнобилі, які брали участь в бойових діях ветеранів та їх сімей, інвалідів 1-2 місто.

Укладення угоди купівлі-продажу

Продаж нерухомості комерційної призначеного в Україні вимагає ретельної підготовки. сторонам, відчужують і купують об'єкт, необхідно домовитися про ціну, підготувати необхідну документацію. Юристам необхідно проаналізувати документації, а нотаріусу слід ознайомитися з проектом договору. Якщо пройдуть всі перевірки, то укладання угоди займе менше однієї години.